Három tanár és négy diák utazott Vratsa-ba. A kiutazó diákok fő feladata a készülés során az volt, hogy fotókat készítsenek, vagy gyűjtsenek a segítség témakörében. A tanulók önállóan hajtották végre a feladatot. Külön felhívtuk a figyelmüket a fotók forrásának feltüntetésére, amennyiben nem saját készítésű fotót választottak, ezzel is ráirányítva figyelmüket az interneten található források etikus használatára.
A bolgár iskola meleg fogadtatásban részesítette a projekt részvevőit, a népi hagyományoknak megfelelően sóval és kenyérrel fogadva a vendégeket. Tiszteletünkre táncos és zenés, énekes produkciót adtak elő, igen magas színvonalon.
Az iskola bejárása nagy élmény volt mind a tanárok, mind a diákok számára, hiszen a Hristo Botev iskola az ország egyik legmagasabb színvonalú iskolája, irigylésre méltó felszereltséggel. A Vratsa-ról bemutatott videó film segített egy előzetes képet kapnunk a városról és környékéről.
A bolgár nyelvleckék és egyéb tevékenységek során megtapasztaltuk, hogy a bolgár diákok milyen jártasak projekt tevékenységek lebonyolításában, hiszen ebben az iskolában már számtalan projektet valósítottak meg. Ezzel is példát mutattak diákjaink számára, akik még ilyen projektben nem vettek részt, és a nyilvánosság előtti szereplés szokatlan volt számukra és segítettek nekik túljutni a kezdeti nehézségeken.
A segítség témakörében rendezett fotókiállításon megtekinthettük a partnerek által hozott fotókat és szavazással választottuk ki a legjobbat.
Szemináriumot hallgathattunk meg a migránsok kulturális integrációjáról és a kulturális szakadékokról, akkor még nem is sejtve, hogy ez a probléma hamarosan közvetlenül érinteni fogja régiónkat is. Az olasz és a spanyol csapat videó filmet mutatott be a témával kapcsolatban, ahol ez a probléma a mindennapi élet része.
Az itt elkészült projekt kalendáriumba a partnerek által kiválasztott és elküldött fotók kerültek be.
A Regionális Történelmi és Etnográfiai múzeum meglátogatása lehetőséget nyújtott mind a diákok, mind a tanárok számára, hogy bővítsék ismereteiket Bulgáriára vonatkozóan. A népviselettel és népzenével, hagyományos ételekkel egy jó hangulatú esten ismerkedhettünk meg, ahol többen beálltak a táncosok közé.
A Klisura Apátság és a Veliko Tarnovo meglátogatása során építészeti és történelmi ismeretekkel gazdagodtunk, a Ledenica barlang Bulgária természeti értékeiből mutatott számunkra egy kis szeletet.
Összességében sikeres mobilitás volt, ahol mind a diákok, mind a tanárok sok ismeretre tettek szert.