Törökországi találkozó (2015. január 11-17.)
Törökországba, Sivasba három tanár és négy diák utazott.
A szülőket és a diákokat egy közös megbeszélésen tájékoztattuk a fogadó ország szokásairól, az ottani időjárásról, a közlekedés sajátosságairól és az elvárt viselkedési normákról. Ezt különösen fontosnak tartottuk, hiszen nagyon nagy különbségek vannak az európai és török szokások között, melyekről a tinédzser korosztálynak nem sok ismerete van. Így igyekeztünk megelőzni az ezen ismeretek hiányából fakadó esetleges félreértéseket és konfliktusokat. A találkozó feladatait a tanulók nagy lelkesedéssel készítették el. Prezentációt kellett készíteniük, bemutatva országukat, városukat és iskolájukat. A feladat a tanulók önállóan hajtották végre, azonban a projektben résztvevő informatika és angol szakos kollégák segítséget nyújtottak nekik, csakúgy mint a prezentáció előadásának gyakorlásában. A tanulók színvonalas prezentációkat készítettek, melynek előadása jól sikerült. A partneriskolák prezentációi nagyban hozzájárult ahhoz, hogy jobban megismerjük egymást. A találkozó során megismerkedhettünk az vendéglátó iskola belső életével, ami mind a tanárok, mind a diákok számára érdekes volt. A török diákok prezentációjából megismerhettük a török oktatási rendszert, ami a tanárok számára különösen érdekes volt, hisz láttuk a hasonlóságokat és különbségeket a mi oktatási rendszerünkhöz képest.
Projektlogó versenyre mi is készültünk. A projektben résztvevő diákok közösen készítették el a projekt logót javaslatukat. A találkozón szavazatok alapján a török partner által készített logó nyert.
Feladat volt egy projekt játék elkészítése, amelyet újrahasznosítható anyagokból készítettünk, és ezek közül szavazással választották ki a projekt játékot. Ezeket és más újrahasznosított anyagból készült kézműves terméket egy kiállításon mutattuk be a helyi embereknek. A magyar csapat drót és régi nylonharisnya felhasználásával virágokat készített.
Mindegyik ország, így mi is, kézzel készített termékeket vittünk, melyeket a vendéglátók egy későbbi időpontban rendezett jótékonysági vásáron értékesítettek.
Az így összegyűjtött pénzből egy kerekesszéket és három járókeretet vásároltak mozgáskorlátozott emberek számára, illetve egy részét a helyi Mozgáskorlátozottak Klubjának adományozták.
A projekt során lehetőségünk nyílt arra, hogy megismerkedhessünk a helyi tradíciókkal. Megtekinthettünk egy táncos műsort (dervistánc és hagyományos esküvő), valamint megismertük a hagyományos török papírmárványozási technikát. A tanulók maguk is készíthettek kipróbálhatták ezt a technikát a rajztanár irányításával és elhozhatták az általuk készített alkotásokat.
Természetesen lehetőségünk nyílt arra is, hogy megkóstoljuk a helyi étel-és édesség specialitásokat is.
A Sivas-ban tett városnézés megismertetett minket a török építészettel és történelmi ismereteink is bővültek.
A Cappadokia-iban kirándulás során láthattuk a természeti értékek gazdagságát.
A közösen végzett önkéntes munka jegyében a projekt résztvevői ellátogattak egy állatmenhelyre, ahol ők maguk is etethették a menhely kutyáit és macskáit. A szemináriumon a kóbor állatokról hallhattak előadást és video interjút tekintettek meg, melyet a meglátogatott állatmenhely vezetőjével készítettek.
Ez a mobilitás rendkívüli fontossággal bírt. A főkoordinátor iskola nagyszerű mintát adott a többi partnernek, hogyan kell előkészíteni és lebonyolítani magas színvonalon egy project találkozót, hozzájárulva ahhoz, hogy mind a tanárok, mind a diákok felejthetetlen élményekkel és ismeretekben gazdagodva térjenek haza.